Hvad er telefonpasning? Hver gang du ikke tager din arbejdstelefon, går du potentielt glip af en ny kunde. Men hvis du har nogen til at tage telefonen i dit sted, kan du fastholde kunderne, mens de er allermest klar til at gøre forretning.

Helt grundlæggende er telefonpasning outsourcing af opkaldsbesvarelse. Vi tager gerne din telefon, hvis du ikke selv er i stand til det – dette gælder alle ugens dage, 24 timer i døgnet. Det betyder, du kan fokusere på andre ting, uden at bekymre dig, om du mister kunder. Du kan endda få sindsro til at slukke din telefon med god samvittighed, hvis du skulle få brug for det.

Mist færre kunder med telefonpasning

Hvis du som erhvervsdrivende ikke tager din telefon, kan det betyde, du mister en kunde eller ikke får etableret den første kontakt, der ellers ville have ført til et langt og lykkeligt forretningsforetagende.

Derfor er telefonpasning især velegnet til organisationer, der ikke har administrative medarbejdere. For er du ude på en opgave, til et vigtigt møde eller betjener en anden kunde, kan dit opkald gå tabt og du vil dermed potentielt miste en værdifuld kontakt. Kunden venter ikke nødvendigvis på, du ringer tilbage, inden de laver deres handel hos en konkurrerende virksomhed, der tager telefonen, når den ringer.

Vi kan fungere som jeres virtuelle reception eller jeres eksterne sekretær. For når din kunde ringer og du ikke kan tage telefonen, da bliver kunden stadig mødt med smil i stemmen og et serviceniveau i top. Vi kan tage imod besked, en ordrer, men oftest fastholder vi blot kundekontakten, ved at lade dig ringe tilbage til dem, når du har tid – du er trods alt eksperten.

Opkaldet er ofte den allerførste kundekontakt og denne skal gerne forløbe nogenlunde i overensstemmelse med kundens forventninger. Bliver kunden mødt af telefonsvarer eller ringer telefonen ud, foretager kunden som udgangspunkt endnu et opkald, men denne gang til din konkurrent.

9 gode grunde til at have telefonpasning

  • Du undgår ubesvarede opkald
  • Du får friere hænder til at gøre, hvad du er god til
  • Du behøver ingen administrativ, der alligevel ikke får opgaver nok
  • Du får ingen fravær fra telefonen
  • Dine kunder får altid et godt førstehåndsindtryk
  • Du får frihed
  • Du får sindsro
  • Du får færre ligegyldige opkald
  • Du får principielt en receptionist, men til en brøkdel af prisen

Fasthold din kundes interesse med et simpelt trick

Telefonpasning er i sin essens et simpelt trick, der spiller på helt naturlige mekanismer i mennesker.

En kunde har ingen loyalitet over for dig, inden de har talt med et menneske og deres mål med opkaldet er nået. Uden loyaliteten er skuffelsen ved det ubesvarede opkald rigelig årsag til at forsøge sig andetsteds.

Tages telefonen derimod af et menneske snarere end en telefonsvarer, er det umiddelbare mål opfyldt – opkaldet er gennemført – og forventningerne om yderligere kontakt er hermed etableret. Går kunden nu til en konkurrent, skal de skuffe dig, når du ringer tilbage. Og det er heldigvis de færreste, der synes, det er fedt.

Ring og få en skræddersyet løsning til dine behov

Vi tager din telefon i dit eget firmas navn, sorterer eventuelle useriøse opkald fra, noterer tidspunktet for opkaldet og forhører os, om der skulle være en forespørgsel, så du kan være godt forberedt, når du ringer til kunden.

Er dit behov for telefonpasning kun lejlighedsvis, ved kortere fravær, i dine frokostpauser eller ved spidsbelastning, kan vi lave en løsning, der passer præcis til dig og dine behov. Vi er fleksible og kan fungere som virtuel receptionist eller som backup. Med andre ord: Du bestemmer helt selv, hvornår og hvor ofte du vil have, vi tager dine opkald for dig.

Vil du vide konkrete ting om din kunde, når du får melding om deres opkald, kan vi forsikre, der bliver taget højde for dette. Skal du til et vigtigt møde eller på kundebesøg, kan vi også informere kunden om, hvornår du bliver tilgængelig igen – såfremt vi selv ved det.

Hos IP One er vi forstående for, din tid er værdifuld, når du ikke har tid til at svare telefonen. Derfor er vores tilbagemeldinger helt klare og til sagen. Du vælger selv, hvordan vi korresponderer disse meldinger inden for rimelighedens grænser.

Hvordan virker telefonpasning?

Når du bliver ringet op af en kunde, vil din telefon ringe som normalt, men hvis du ikke tager den inden for et bestemt tidsrum, som vi bestemmer i fællesskab, så ringer telefonen hos os ved hjælp af omstilling. Denne omstilling hjælper os med at fastslå visse informationer om opkaldet, så som telefonnummeret og tidspunktet for opkaldet. Der er ingen risiko for disse informationer, de bliver tabt i farten. Disse informationer kan vi viderelevere direkte til dig, uden du behøver tale med os. Vi kan præsentere disse informationer for dig i selvsamme system, som tillader os telefonpasning gennem omstilling.