Hvad er et hovednummer?

Hovednummeret er en virksomheds telefoniske facade – til tider din kundes første møde med virksomheden. Et hovednummer er et telefonnummer, ganske som du kender det, men i stedet for én telefon kan flere telefoner tage indgående opkald. Det betyder, dine kunder ikke vil komme til at sidde i kø, eller under alle omstændigheder vil sidde mindre i kø. Så hvis du har meget ventetid eller mange mistede opkald på din telefon, bør du overveje at få et hovednummer til dit firma. 112 er et godt eksempel på et hovednummer og hvorfor et hovednummer kan være yderst essentielt. Hvis kun én telefon var tilknyttet nummeret, ville mange mennesker ringe forgæves. 112 er det ekstreme eksempel, men for din virksomhed kan det i yderste konsekvens også være et spørgsmål om liv og død. For mister du tilstrækkeligt mange kunder til lange telefonkøer, ubesvarede opkald og andre uhensigtsmæssige oplevelser, vil din virksomhed lide under det. Et hovednummer er tæt forbundet med både guldnummer og omstilling. Et hovednummer er meget ofte også et guldnummer, da nummeret skal repræsentere virksomheden, mens hovednummeret altid er tilknyttet en form for omstilling. Omstillingen er dog ikke nødvendigvis særlig kompleks. Hovednummeret udstråler i høj grad professionalisme for din virksomhed. Har du seks forskellige mobilnumre til dine medarbejdere frem for et hovednummer, vil du oftest skabe mere forvirring og handlingslammelse i dine kunder, end den personlige forbindelse, du havde håbet. Vil du gerne have dine kunder taler med den samme medarbejder, hver gang de ringer, kan dette lade sig gøre med et omstillingssystem i stedet for et direkte nummer.

Særlige fordele ved et hovednummer

Når du har et hovednummer, behøver du ikke længere være nervøs for, firmatelefonen ender hjemme hos en medarbejder.

Og så har du også altid overblik over, hvem har ringet og hvem er ringet op.

Med et hovednummer er det også meget nemt at adskille din private telefoni fra din erhvervstelefoni – også uden du skal have to telefoner eller to Sim-kort.

Skræddersyet løsning

Hos IP One står vi glædeligt for at strukturere en plan, der passer netop til dig og dine behov. Vi har mange brancheløsninger, der er designet til at imødekomme de særlige behov, der er tilknyttet disse brancher.
Er din branche ikke på listen, så fortvivl endelig ikke. Ring derimod på vores hovednummer, 73 111 111, og vi kan finde en løsning, der passer til dine udfordringer.

Hvordan virker et hovednummer

Hovednummeret er det nummer, der repræsenterer din forretning. Modtager du flere opkald, end en enkelt person kan besvare, er nogen af opkaldene nødsaget til at omdirigeres. Disse opkald kan blive fordelt på en række forskellige måder – måden du bedst fordeler dine opkald, er afhængig af din virksomhedsstruktur.

Helt basalt handler hovednummeret om præsentation og opkaldsfordeling. Hvordan denne fordeling kommer til at forløbe, er afhængig af dit system og din opsætning.

Den simpleste måde et hovednummer kan være sat op på, er, din firmatelefons opkald bliver omdirigeret til din mobiltelefon, hvis firmatelefonen ikke bliver besvaret.

Risikerer du, ikke at kunne tage din mobiltelefon heller, tilbyder vi også telefonpasning.

Telefonpasning til dit hovednummer

Hos IP One har vi en særlig hands-on tilgang til hovednummeret. Vi tilbyder telefonpasning, i fald du mister for mange af dine opkald.

Kræver dit arbejde, du enten er væk fra telefonen eller i perioder ikke kan tage den, sørger vi for, du ikke mister forretning hos de kunder, der skulle ringe på det pågældende tidspunkt.

Vi tager nemlig gerne telefonen for dig, hvis du ikke selv kan nå den. Så slipper du i mange tilfælde for, din forretning skal overgå til din nærmeste konkurrence, der kunne figurere på dine kunders opkaldslister.

Dit hovednummer – dine regler

På samme måde som mange kan ringe simultant til et hovednummer, kan man på samme måde ringe simultant fra et hovednummer.

Såfremt du har et hovednummer, kan du selv vælge, om dit individuelle telefonnummer eller om firmaets hovednummer skal vises i displayet hos den, du ringer til.

Du kan tilmed, såfremt du ønsker det, helt selv vælge, hvilket nummer, der skulle figurere i din modtagers caller ID. På denne måde kan kunden let ringe tilbage på det nummer, du foretrækker, de skal ringe tilbage på.