OneCommunicator PC

Med OneCommunicator bliver din erhvervstelefoni fuldstændigt strømlignet. Dette program er designet til at effektivisere alle dine opgaver i forbindelse med telefonen. OneCommunicator er et program til computeren – et vindue på dit skrivebord, hvor alle i din virksomhed som udgangspunkt figurerer. Du vil kunne se deres tilgængelighed, igangværende opkald, køer og meget mere. Du vil nemt kunne bruge OneCommunicator til at kommunikere internt med via e-mails, sms eller gruppechat. Og der er særligt mange fordele for dig, som bruger headset og som oftest har dine hænder på keyboardet. Du vil kunne tage telefonen uden at løfte en hånd, i stedet kan du bruge brugerdefinerede genvejstaster til at tage telefonen, lægge på, omstille osv. Programmet kan indstilles til at imødekomme dine behov og tilmed give dig nogle muligheder, du aldrig havde troet, du havde behov for, men som effektiviserer din dagligdag ikke desto mindre.

OneCommunicator standard

onecommunicator på computer

OneCommunicator Pro

Enkelt og intuitivt

Hvis du ikke har lyst til at konfigurere eller designe din personlige brugeroplevelse, vil OneCommunicator stadig være et godt valg. For du behøver slet ikke gøre andet end at installere, for programmet vil optimere din oplevelse på telefonen.

Du får komplet overblik uden at skulle bøvle med opsætning. Mange af programmets funktioner er umiddelbare, intuitive og let tilgængelige. OneCommunicator er klar til at gøre din hverdag lettere, så snart du har installeret det på din computer.

Funktionerne på OneCommunicatoren er mange og langt de fleste af dine hovedopgaver kan løses med et enkelt klik i communicatoren. Visse opgaver kan endog automatiseres.

9 af de vigtigste funktioner i OneCommunicator

  • Totalt overblik over alle telefonister i din virksomhed
  • Caller ID – hvem ringer og hvilket nummer ringer de fra
  • Køsystem
  • Til- og afmelding af operatører i køsystemet
  • Omstilling, både til din egen mobil, intern og ekstern omstilling
  • Send beskeder – både sms, e-mail og gruppechat
  • Automatiserede statusopdateringer
  • Macroer / Programmer
  • Overblik over flaskehalse

Caller ID

Et godt eksempel på, hvor let overskuelige dine opkald bliver, er OneCommunicators caller ID. Under normale omstændigheder er dit caller ID en lille groft pixeleret skærm på din bordtelefon, hvor teksten vil rulle så snart, den er for lang til at være i displayet. Dermed kan det blive en udfordring at afkode enten navn, telefonnummer eller i værste fald begge dele.

Med OneCommunicator behøver du ikke stresse over at skulle få alle data inden de er væk. Under opkaldet vil de blive præsenteret for dig på en overskuelig måde og efter opkaldet vil de fortsat være tilgængelige, såfremt de var tilgængelige under opkaldet. Opkaldsloggen er tilgængelig med et enkelt klik og her vil informationerne om opkaldet blive gemt. Modsat bordtelefonens opkaldslog løber du ikke tør for plads i OneCommunicators oversigt.

Personstatus og telefonstatus

Du har en lang trække muligheder for at vælge, hvad din personstatus skal være. Dine valgmuligheder for valg af status er:

  • Ledig
  • Optaget
  • Optaget – Ude
  • Ferie/Fri
  • Syg
  • Pause
  • Frokost
  • Gået for i dag
  • Andet
  • Møde

Disse statusser kan bruges til meget mere end bare til at kommunikere over for dine kollegaer, hvad din tilgængelighed er. Du kan indstille dine statusser individuelt til at gøre forskellige ting for at hjælpe din kommunikation over telefonen. Du kan indstille en given status til at aktive direkte omstilling til din mobiltelefon og en anden til at aktivere duokald, hvor både din bordtelefon og mobiltelefon vil ringe på samme tid.

Du kan forudbestemme, hvordan din status skal ændres i forhold til visse begivenheder i din kalender eller på din computer. Vil du gerne være DND eller på pause, når din computer går på pauseskærm, låses, slukkes eller logges af, kan du opsætte dette med enkelte klik.

Du kan også skemalægge opdatering af din status, så den vil skifte automatisk i løbet af dagen. På denne måde kan du ændre din telefonstatus og omstillingsindstillinger, uden du behøver at gøre noget – såfremt du har lidt overblik over din dagligdag. Dette kan gøres på to måder: Du kan hhv. synkronisere med din kalender (såfremt du bruger Outlook eller Google kalender) eller lave skabeloner.

Når du laver en skabelon, kan du vælge, hvilken status du skal have på diverse tidspunker i løbet af dagen. Eksempel kan du have en ”standard m. 10-møde”, hvor din status ændres til ”Møde” klokken 10, tilbage til ”Ledig” klokken 11, ”Til frokost” klokken 12:30 og tilbage til ”Ledig” klokken 13:00. På den måde vil din telefon ikke ringe til mødet eller i frokostpausen, men vil i stedet omstilles til en kollega. Er du i stedet væk fra din bordtelefon, men stadig tilgængelig for opkald, kan du få omstillet til din mobiltelefon i disse perioder. Og har du en meget struktureret dagligdag, kan du blot lave én skabelon, aktivere den og aldrig røre ved det igen.

Du kan naturligvis også opdatere din status manuelt eller hvis du er i en mindre virksomhed, der ikke har kultur for at benytte sig af disse statusser, eller hvis du bare er dén person, kan du også fuldstændigt undlade at bruge dem.

Telefonstatus opdateres automatisk og de er rigtig gode til at danne sig et overblik over, hvem der er tilgængelig i virksomheden. I OneCommunicators oversigt bliver disse opdateret med et felt ud for hver medarbejder.
Telefonstatusserne er som følger:

  • Ledig
  • Taler
  • Ringer/Ringer op
  • Forstyr ikke
  • Pause
  • Optaget i kalender
  • Offline

Notering

Du kan bruge både person- og telefonstatus til at blive notificeret omkring en given opdatering. Hvis du gerne vil vide, hvornår en medarbejder går til frokost, taler i telefon, er optaget i kalenderen eller er til møde, kan du få et pop-up vindue på din egen skærm ved statusændring.

Wallboard

Wallboardet er endnu en af de overbliksskabende funktioner. Denne funktion giver dig totalt overblik over hele virksomheden i et enkelt vindue. Wallboardet er en funktion, du typisk vil have op på en skærm et sted i virksomheden. Her kan du have dine mest aktive telefonister præsenteret, så deres præstationer bliver fremstillet til inspiration for resten af virksomheden. Wallboardet vil også give dig overblik over, hvem taler i telefon og hvem er ledig, hvor mange mennesker er i telefonkø og meget mere. Alt dette er præsenteret på en overskuelig måde, så man let kan følge med i, hvordan det går.

Som så mange andre funktioner i OneCommunicator kan du selv vælge udseendet og hvilke informationer, der præsenteres på wallboardet. Som udgangspunkt vil wallboardet vise informationer om alle medarbejdernes telefonstatus, men du kan naturligvis selv vælge, hvad der skal vises.

Programmer / Macroer

OneCommunicator giver dig muligheden for åbne programmer eller websites helt automatisk. Du kan få et givent program eller website til at åbne ved opkalds start, samtales start, opkalds afslutning eller samtales afslutning – dette gælder både for indgående og udgående opkald.

Dette kan være særligt behændigt, hvis du fortager de samme handlinger i forbindelse med alle dine opkald. Skal du eksempelvis slå noget op på den samme hjemmeside hver gang, du modtager et opkald, eller skal du notere noget i et program, giver denne mulighed dig en særligt strømlignet omgang med din telefon. Når denne funktion er rigtigt opsat, vil du virkeligt kunne mærke, det er en fantastisk tidsbesparende funktion.

Beskedskabeloner

Du kan også få communicatoren til at autoudfylde en mail for dig. Den kan sågar skrive navnet og telefonnummeret på vedkommende, der ringer, datoen eller tidspunktet for opkaldet eller dit eget navn og nummer. Du kan lave en skabelon med disse og sammenstykke en mail.

Køstyring og køstatistik

Du kan let til- og framelde dig telefonkøer via OneCommunicator. I øverste felt i OneCommunicator kan du med mouse-over få overblik over, hvilke køer, du er tilmeldt. Her kan du også fjerne dig selv fra alle køer med enkelte klik – nemt og enkelt.

I oversigten kan du se, hvilke køer, der har mange indgående opkald, der venter. Her kan du manuelt trække et opkald fra en kø, når du kan se, der er et opkald, der venter.

I oversigten kan du også se dagsstatistik over alle dine køer. Du kan se, hvor mange opkald der er besvaret, hvor mange frafald, der har været, gennemsnitslig ventetid, gennemsnitslig taletid og meget mere.

Disse funktioner er særligt gode, når du prøver at gennemskue, hvor der opstår flaskehalse i din telekommunikationer.