Kundefeedback kan være blandt de bedste værktøjer, du kan få. Men det er sådan med kundefeedback, du nemt lader den passere ind af det ene øre og ud af det andet, eller for den sags skyld, at de, der faktisk får feedbacken, ikke står til at have nogen særlig gavn af den. Og så kan det tilmed være svært for nogen, hvis ikke ligefrem underligt, at spørge direkte efter den.

Vil du gerne indhente disse oplysninger på en behændig måde, hvor udtrykket forbliver professionelt – så kunne du drage fordel af vores tilfredshedsundersøgelse.

For vi opsætter gerne en tilpasset tilfredshedsundersøgelse for dig, der efterfølgende kan havne i hænderne på de medarbejdere, der har allermest brug og nytte af den.

Når du spørger kunderne på denne måde, kan du analysere tendenser, der ellers ville være obskure for dig og du kan hurtigt og nemt se effekten af et nyt tiltag. Efterfølgende vil det være naturligt at rette ind, hvor kunden ikke føler sine forventninger mødt eller på anden vis er utilfreds. På den måde kan du få det bedste ud af situationen hver gang, fordi du vil kende dine kunder og deres interaktion med dig og dine medarbejdere mere indgående.

Hvorfor tilfredshedsundersøgelser?

Når man altid er på den samme side af transaktionen, kan det til tider være svært at få øje på, hvilke ting, der er gode og hvilke der er potentielt uhensigtsmæssige – og hvem bedre at spørge end de, der sidst stod i situationen? Man kunne forestille sig, man bare vil kunne rationalisere sig frem til svarene, men dette er sjældent tilfældet. Og du kan rollespille situationen nok så meget, men følelserne involveret i transaktionen er kun tilgængelige i den faktiske transaktion. Og disse har en stor indflydelse på, hvordan din kunde vil tænke om dig, handle med dig igen eller anbefale dig til en anden.

Hvis du spørger en kunde om deres mening ansigt til ansigt, vil det typisk være meget svært for kunden at sige sin egentlige mening. Høflighed mudrer billedet og du får svært ved at få konkrete og instruktive informationer – selv hvis kunden medgiver at skulle give sin egentlige mening. Vores tilfredshedsundersøgelse foregår ved at afspille indtalte beskeder og have kunden taste 0-9 på deres telefon for at afgive deres svar. Denne måde er tilpas anonym og upersonlig til, at du kan forvente ærlige svar fra dine kunder.

Grundet tilfredshedsundersøgelsens statiske natur vil den også give data for en længere periode, hvilket er brugbart, når du vil se på en tendens eller på resultatet af dine ændringer. Når du har disse data for, hvor du burde rette ind, er det langt lettere at lave ændringen, end når dette er baseret på gisninger.

Vi hjælper dig også med at gennemgå din tilfredshedsundersøgelse for lukkede spørgsmål og utilsigtet manipulerende vendinger, der kunne have indflydelse på resultatet. Formålet er at finde frem til kundens faktiske mening og ikke et ambivalent skulderklap baseret på induktiv metode.

Tilfredshedsundersøgelsen kan tage mange udformninger afhængigt af, hvad du har brug for at vide mere om. Er det eksempelvis dit serviceniveau, vil vi kunne lave en undersøgelse, der har fokus på dette frem for et overordnet billede. Det same gælder for resten af dine områder – du bestemmer fokusset af undersøgelse.