PBX designer

Få en virtuel telefonomstilling til din virksomhed

PBX designer indeholder mange avancerede funktioner som gør det muligt at opbygge systemet præcist som Jeres behov kræver.

Eksempler på behov i en typisk Dansk virksomhed

Ændring af telefonsvarer

Der kan være mange situationer eller specielle dage der gør at I som virksomhed har bruge for at ændre telefonsvarer.

 

  • Ferieperiode hvor der er lukket eller lav bemanding
  • Specielle handelsdage, som f.eks Black Friday 
  • Ved systemnedbrud som skaber ekstra mange henvendelser

Valgmenuer

  • Tast 1 for XX
  • Tast 2 for YY

 

Med valgmenuer kan du lede dine kunder i den rigtige retning så de ikke forstyrer andre medarbejdere.

Lad VIP kunder komme uden om køen

Har i nogle helt specielle kunder som kræver mere opmærksomhed end andre, så lad dem komme forrest i køen.

 

  • Indgående XX bliver sendt foran i køen
  • Indgående YY bliver viderestillet til en bestemt medarbejder

 

Der er masser muligheder og vi kan lave det præcis som I ønsker.

Opsætte Landekodestyring

Internationale virksomheder kan have brug for at modtage opkald på flere forskellige sprog. Vi kan løse alle det med Landekodestyring.

 

  • Indgående opkald med landekode f.eks. +33 (Frankrig) kan blive mødt af en Fransk og Engelsk besked.
  • Det er muligt at blokere hele landekoder hvis i f.eks bliver udsat for svindelopkald fra bestemte lande.
  • Lad f.eks alle indgående Tyske numre blive videresendt til virksomhedens tysk-talende medarbejder.

Videresending af CPR info til telefonskærmen

Læger, tandlæger og andre klinikker som har brug for patientdata har mulighed for at få opsat mulighed for at patienten indtaster sine data når der ringes ind. Det gør det meget nemmere for sekretæren at slå patienten op i interne systemer og derved håndtere flere patienter og få tid til andre opgaver.

Vagt telefon og ringestrategier

Nogle virksomheder kører med døgnvagt og har brug for ringestrategier der gør at de er sikre på at telefonen bliver taget.

 

Har man eksempelvis en vagttelefon med 5 disponible vagter kan telefonen enten ringe til alle 5 på samme tid, eller kører i loop på de 5 vagter indtil telefonen bliver taget. 

Ingen af disse muligheder udelukker nogen af de andre. Du kan få både i pose og sæk med en PBX Designer. Din opkaldsstyring kan indstilles som du har lyst eller behov for med alt, hvad det indebærer. PBX Designeren kan bruges til at bestemme, hvilke telefoner, der skal ringe, hvornår de skal ringe og hvor længe de skal ringe – inden en ny telefon ringer i dens sted eller opkaldet overtages af en telefonsvarer eller en automatiseret besked. Med andre ord vil du få komplet kontrol og din virksomheds opkald med en PBX designer.

Hvad er en PBX Designer?

PBX står for Private Branch Exchange, men det bliver de færreste klogere af at vide. Navnet giver ikke umiddelbart mening, da private især er misvisende, for det er de færreste privatpersoner, der ville benytte sig af en PBX designer. Private står dog i dette tilfælde i modsætning til public. Den letteste måde at forklare begrebet er gennem en lille smule historie, da ordet er opstået af en anden tid.

Tidligere havde man telefonister og især telefonistinder til at betjene manuelle telefoncentraler. Disse centraler var overalt i telefonnettet, men med tiden blev de offentlige telefoncentraler automatiserede. Centralerne blev dog ved med at eksistere i erhvervslivet, hvor telefonistinder ville omstille indgående opkald. Opkaldsstyring var på denne måde en manuel affære.

Operatøren og operatørens udstyr, et switchboard, udgjorde tilsammen en PBX. Store firmaer havde PBX med flere ansatte til at håndtere de mange henvendelser, mens mindre firmaer havde en receptionist eller en sekretær til at varetage PBX-opgaven.

Nutidens teknologi tillader dog, man kan få det hele for det halve, da man ikke længere behøver en fastansat til at varetage omstilling, telefonsvarerbeskeder og informere om lukketider. I dag installerer man en PBX designer, der gør næsten alt, hvad man kunne drømme om, at en dygtig ugift telefonistinde kunne gøre.

Disse switchboardtelefonister har efterhånden været fortid længe og siden deres exit har opkaldsstyring været en esoterisk kunst – kun for indviede. Men vi indfører dig gerne i denne kunst eller udfører den for dig. For vi vil ikke stå i vejen for dig, hvis du mener at have den perfekte løsning. Mener du derimod, at have den perfekte løsning, men mangler lyst eller tid til at give dig i kast med opkaldsstyringen, kan vi helt sikkert samarbejde os frem til det resultat, du havde i tankerne.

Men inden du begynder at drømme, bør du få et lille overblik om alle de mange muligheder, for der er utroligt mange muligheder, når du vælger at benytte dig af en PBX designer til at kontrollere dine indkomne opkald.

Din telefon – din ringestrategi

Med vores PBX designer får du en ukompliceret brugerflade, hvor du selv kan designe din ringestrategi for din virksomhed. Du har et hav af valgmuligheder, når det kommer til håndtering af dine indkomne opkald.

Du kan bestemme dine egne åbningstider for telefonen, viderestille til en anden telefon, give dine kunder mulighed for at taste deres valg i en valgmenu (tastemenu), håndtere flere opkald på samme tid med køstyring og afspille ventemusik for din kunde. PBX designeren giver dig også mulighed for landekodestyring, så dine kunder får deres beskeder på deres eget sprog.

Men du kan også lade os styre din PBX for dig. Så behøver du ikke selv at skulle til at rode i teknikken, men blot fortælle os, hvad du ønsker af din PBX – så indstiller vi dit telefonsystem for dig.

Vil du høre mere om PBX?

Vi tilbyder alle virksomheder en fuldstændig GRATIS og helt UFORPLIGTENDE gennemgang af jeres nuværende telefoni.

Om virksomheden har 1 eller 500 ansatte kan der være besparelser og forbedringer at hente.

Indtast dine oplysninger her, så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Har du spørgsmål kan du ringe til os på 73 111 111